Běžecké stopy

Pozvolná stoupání, mírné sjezdy, krásné a daleké rozhledy do kraje – to jsou charakteristické znaky běžeckých stop ve zdejším regionu. Celá síť čítá na Broumovsku desítky kilometrů upravovaných tratí, ať už se jedná o tratě vzájemně propojené umožňující naplánovat si půldenní nebo celodenní výlet, nebo o tvorbu ucelených lyžařských okruhů s výchozím i cílovým bodem ve stejném místě. Lyžařský ráj zahrnuje především okolí Machova, Teplic nad Metují a Police nad Metují a oblast Broumovských stěn a hraničních Javořích hor. Další kilometry stop upravuje rolba v polském národním parku Góry Stołowe, v okolí osady Karłów.

Chcete se vydat na běžky, ale nevíte kam - kde je ideální stopa a upraveno? Navštivte stránky www.bilestopy.cz. Bezplatná aplikace milovníkům bílé stopy poskytuje informace o aktuálně provedené úpravě běžecký tratí z jednotlivých pohoří a regionů ČR a sousedících příhraničních středisek v Polsku.

Adršpach

Kam na běžky v Adršpachu? Minulý rok obec zakoupila nový zimní skútr, díky němuž se daří připravovat běžkařské trasy jak na klasiku, tak i na bruslení. Jakmile napadne čerstvý sníh a místní dobrovolní strážci trati projedou stopu, můžete si užívat tuto zábavu v kouzelné krajině s výhledem na skály. Pokud dorazíte autem, je vám k dispozici parkoviště pod Křížovým vrchem. Toalety najdete naproti výjezdu z parkoviště. Navštívit lze také infocentrum u vstupu do skal. Otevřeno je denně od 8 do 15 hodin. Kromě regionálních výrobků, map a knih s místní tematikou tu mají i dobrou kávu.

Broumovské stěny

Parkoviště pod Pasy – kaple sv. Huberta – Amerika u Křinic, rozcestník (3, 5 km) – Martínkovice, rozcestník na horním konci obce (9, 5 km) – rozcestník Pod Velkou kupou (10 km) – svážnice pod Korunou – rozcestník Pod Špičákem (13, 5 km) – Pánův kříž, rozcestník (14 km) – (Božanovský Špičák, zajížďka na vyhlídku: +3 km k celkové délce trasy) – Slavný, rozcestník Nad Slavným (17 km)

Javoří hory

Oblast Javořích hor je u běžkařů velmi oblíbená. Různorodý terén, skútrem upravované trasy, úchvatné výhledy do krajiny, co více si přát.

Machov

Běžecké tratě v Machově a okolí nabízejí dobře dostupné tréninkové stopy pro klasiku i bruslení. Běžecké stopy v Machově pravidelně strojově upravuje Borský klub lyžařů Machov.

Machovský ledovec

Kde se Machovský ledovec nachází a co nabízí běžkařům? Jde o oblast Karłówa v Polsku, asi 4 kilometry od Machova na Náchodsku, kam se dá pohodlně dojet. Buď přes Machovskou Lhotu, nebo přes Kudowu-Zdrój.

Martínkovice - Hoprich

Trasa začíná u Chaty pod Korunou na úpatí Broumovských stěn, jako kolmá odbočka z modře značené trasy Martínkovice – Studená Voda. Směřuje přes pláně k posledním domkům v Martínkovicích, křižuje silnici Martínkovice – Božanov a pokračuje směrem na Otovice k vršku Hoprich. Po 1 600 metrech (před lesem) stopa odbočuje vlevo a pokračuje po okraji lesa směrem na Otovice. Při sjezdu do Otovic u křížku trasa odbočuje doleva (zde můžete pokračovat rovně, sjet 600 metrů do Otovic a občerstvit se), dále pokračuje kolem „Myslivecké chaty“ po lesní cestě zpět na Martínkovice.

Martínkovice - Studená voda

Trasa začíná v sedle Pod Božanovským Špičákem, odbočkou z červené trasy Pod Pasy – Pánův kříž. Po členité pěšině označené v mapách jako Strážní stezka vede na Machovský kříž (zde je možnost napojit se na stopu, která vede na turistický hraniční přechod s PL a dále na upravované stopy v Górach Stolowych). Daná trasa na Machovském kříži odbočuje doleva a po staré obchodní cestě pokračuje asi 1, 7 km dlouhým sjezdem na horní konec Božanova. Vyjíždí z lesa a zde je možné odbočení vlevo směrem na Martínkovice. Celá trasa dále pokračuje doprava po kraji lesa po vrstevnici. Pod Červeným Vrškem odbočuje do lesa, kolem rybníka, mírným sjezdem vede do tábora ve Studené Vodě. Projíždí táborem, pokračuje vlevo po loukách pod Červený vršek a známou cestou se vrací na rozcestí U Veverky. Odtud trasa vede rovně napříč údolím za božanovský tábor a nad vodní nádrž. Následuje stoupání po lesní cestě a sjezd nad Martínkovice na rozcestí s červenou trasou Pod Pasy – Pánův kříž.

Police nad Metují

Trasy v oblasti: Tréninkový okruh u vleku na nebíčku; Police nad Metují – Lachov – Klůčanka – Police nad Metují; Propojení Klůčanka – Dědov Javor; Žďárský okruh; Police nad Metují – Slavný – Pánův kříž; Police nad Metují – Klůček – Hlavňov – Hvězda

Teplice nad Metují

Běžky v Teplicích nad Metují jsou skutečně pro všechny, zdatné sportovce, amatéry, začátečníky, milovníky dlouhých tratí či příznivce krátkých ranních rozcviček.

Zima na Broumovsku

Naplánujte si svůj zimní pobyt nebo prodloužený víkend.
Broumovsko v zimě je ta správná volba!