Martínkovice - Studená voda

Zdroj: www.bilestopy.cz

Trasa začíná v sedle Pod Božanovským Špičákem, odbočkou z červené trasy Pod Pasy – Pánův kříž. Po členité pěšině označené v mapách jako Strážní stezka vede na Machovský kříž (zde je možnost napojit se na stopu, která vede na turistický hraniční přechod s PL a dále na upravované stopy v Górach Stolowych). Daná trasa na Machovském kříži odbočuje doleva a po staré obchodní cestě pokračuje asi 1,7 km dlouhým sjezdem na horní konec Božanova. Vyjíždí z lesa a zde je možné odbočení vlevo směrem na Martínkovice. Celá trasa dále pokračuje doprava po kraji lesa po vrstevnici. Pod Červeným Vrškem odbočuje do lesa, kolem rybníka, mírným sjezdem vede do tábora ve Studené Vodě. Projíždí táborem, pokračuje vlevo po loukách pod Červený vršek a známou cestou se vrací na rozcestí U Veverky. Odtud trasa vede rovně napříč údolím za božanovský tábor a nad vodní nádrž. Následuje stoupání po lesní cestě a sjezd nad Martínkovice na rozcestí s červenou trasou Pod Pasy – Pánův kříž.