Pěší turistika

Uspořádání terénu, pestrá mozaika lesů, luk, a pastvin, poměrně hojné zastoupení rozptýlené zeleně, fauny i vzácné flóry, četné kulturní památky, jedinečný krajinný ráz - to vše vytváří v chráněné krajinné oblasti Broumovsko vhodné podmínky pro rozvoj turistiky.

Krajina Broumovska je protkána hustou sítí turistických stezek pro pěší výlety různé náročnosti. Síť těchto stezek propojuje všechna pozoruhodná místa tohoto regionu. Dobře značené turistické trasy nabízejí výlety jak pro „trénované a náročnější“ turisty, tak výlety nenáročné, určené pro rodiny s dětmi či seniory.

Tradičně nejvíce jsou navštěvované obě Národní přírodní rezervace (NPR) - Broumovské stěny a Adršpašsko-teplické skály. Zdejší stezky umožňují poměrně pohodlný průchod jinak těžko prostupného terénu a vedou k četným vyhlídkovým vrcholům.

Teplickým skalním městem

Po modré turistické značce ze Střemenského podhradí v Teplicích nad Metují okruhem po naučné stezce zase zpět.

Okolo Dolního Adršpachu

Trasa začíná v Dolní Adršpachu u hotelu Skalní město. Pokračujeme přes vrátnici, kde musíme zaplatit malý poplatek, do skalního města. Část trasy vede po prohlídkovém okruhu Adršpašskými skalami.

Přes Lokomotivu na rozhlednu Čáp

Trasa začíná v Teplicích nad Metují na náměstí, odtud pokračujete směr Kamenec, přes který se dostanete až na vyhlídku Lokomotivu. Poté se přes lesní cestu dostanete až k vyhlídce Čáp. Z této vyhlídky pak budete pokračovat do Osady Skála, kde se nachází i známá zřícenina Skály. Odtud pak pokračujete zpět na náměstí v Teplicích nad Metují.

Jiráskovy skály

Trasu začínáme z centra Teplic nad Metují a vycházíme po zelené turistické značce směr rozcestí Nad Kamencem

Dolní Adršpach

Trasa začíná v Teplicích nad Metují u kostela a po místní komunikaci nás vede směrem do Horních Teplic. Červená turistická trasa potom odbočí vpravo do polí a nad potokem vystoupíme do mělkého sedla v osadě Nový Dvůr.

Po skalních vyhlídkách a útvarech

Teplice nad Metují, rozcestník žel. st. – rozcestník Osada Skály (4, 5 km) – Dědov, silnice (7, 5 km) – rozcestník Dědov (9 km) – rozcestník Údolí Klučanky (11 km) – rozcestník Pod Ostašem (12, 5 km)

Okruh Hvězda - Honský špičák

Trasa: Hvězda – Lesní silnice - Pod Strážnou horou, rozcestí – Pod Honským sedlem – Honské sedlo – Honský Špičák – Laudonovy valy – Strážná hora – Hvězda –

Z Broumova na Hvězdu

Cesta nás dovede k rozsáhlé pasece, uprostřed níž se nachází rozcestí, kde odbočíme vpravo po červené vzhůru svahem skalnatého hřebene a roklí až pod vrchol Supího hnízda. Zde můžeme vylézt nahoru a kochat se pohledem do okolní krajiny.

Cesta Rájem aneb přes Ameriku do Broumova

Broumovské náměstí, rozcestník Stará radnice – rozcestník Ráj (4 km) – Laudonova kaple (7 km) – Jetřichov (7, 5 km) – křižovatka pod Pasy (11 km) – rozcestník Pod Pasy (11, 5 km) – kaple sv. Huberta (13 km) – Amerika, rozcestník Křinice (15 km) – kaple sv. Anny – rozcestník Martínkovice (20, 5 km) – rozcestník chata Pod Korunou (22 km) – rozcestník Martínkovice (25 km) – okolo letiště – broumovské náměstí (30 km)

Z Meziměstí na Hvězdu a do Broumova

Meziměstí, rozcestník u žel. st. – Vernéřovice, rozcestník (2, 5 km) – Vernéřovická studánka, rozcestník (5 km) – rozcestník U Nového Dvora (7 km) – Bohdašín, žel. zast. (8, 5 km) – Honské sedlo, Rozcestník (Pasa 12 km) – Rozcestník Pod Strážnou horou (13 km) – Hvězda, Rozcestník (16 km)

Broumovské stěny II.

Slavný, rozcestník Nad Slavným – rozcestník U Ovčína (1 km) – rozcestník Nad Hájkovou roklí – rozcestník Nad roklí (Pánova věž) (3 km) – Supí koš (5 km) – rozcestník Hvězda (6 km) – Kovářova rokle (7 km) – Hlavňov, rozcestník Kovářova rokle, dolní rozc. (8 km) – Čertova skála – rozcestník Ochoz (10, 5 km) – Police n. M., náměstí (12 km)

Broumovské stěny I.

rozcestník Mírové náměstí – Broumov, hřbitovní kostel – Křinice, rozcestník bývalá kovárna (2 km) – Jalovčinec – Zaječí rokle, rozcestník (6 km) – rozcestník Pod Kamennou bránou – Kamenná brána – rozcestník Pod K. bránou – rozcestník U Koruny – Koruna (10 km) – rozcestník U Koruny – rozcestník Zelený hájek – rozcestník K Hájku – rozcestník Nad Slavným – Slavný – rozcestník Suchý Důl – rozcestník Ochoz – Police n. M., náměstí (19 km

Z Broumova přes Bobří vrch do Heřmánkovic

Tato trasa začíná v centru Broumova, na Mírovém náměstí. Poté se vydáte do Rožmitálu, kterým projdete, a dostanete se do Lomu. Po projití lomu vás čeká prudké stoupání na Bobří vrch. Z Bobřího vrchu poté sestoupíte do obce Janovičky, ze které se vydáte do další malebné obce Heřmánkovice, kde procházku ukončíte.

Zima na Broumovsku

Naplánujte si svůj zimní pobyt nebo prodloužený víkend.
Broumovsko v zimě je ta správná volba!