• Náročnost trasy: lehká
  • Časová náročnost: 1,5​ hodiny

Vambeřickou cestou na Slavný

Police nad Metují – Slavný – Suchý důl – Police nad Metují

Nenáročná cyklistická trasa částečně vede po historické poutní cestě do polských Vambeřic (Wambierzyce), kam v dobách vrcholícího mariánského kultu každoročně mířily desetitisíce věřících. Tato tradice byla přerušena po uzavření státních hranic v roce 1947, k jejímu znovuobnovení pak došlo v roce 2002.

Okružní trasa začíná u klášterního kostela Nanebevzetí Panny Marie v Polici nad Metují. Odtud se vydáme po bíle značené cyklotrase č. 4151 směrem na Suchý Důl. Na konci ulice Na Babí přejedeme most se sochou sv. Jana Nepomuckého přes potok Ledhujka, po krátkém úseku ulicí Ledhujská odbočíme vpravo. Pokračujeme pozvolně stoupající cestou, jež je lemovaná řadou soch a kamenných křížů s bohatě zdobenými pilíři. Názvy kříže nesou zpravidla podle majitelů pozemků, kteří je zde nechali umístit. Projedeme tak kolem Barešova (1791) a Cihlářova kříže (1836), až se dostaneme do obce Slavný. Odtud se můžeme vydat po modré cyklotrase č. 4001 na vyhlídkové místo k rozcestníku Nad Slavným. Kolem Jansova kříže pak sjedeme po žluté turistické cestě do Suchého Dolu, odkud se po zelené turistické cestě vrátíme kolem kaple Panny Marie Lurdské zpět do Police nad Metují.