• Délka: 18,5 km
  • Obtížnost: náročná trasa se značným stoupáním a převýšením; trasu lze rozdělit na dvoudenní přechod pásma Javořích hor s přenocováním v osadě Janovičky u Broumova

Tulákem v Javořích horách

Trasa: Ruprechtice (železniční stanice) – obec Ruprechtice – Ruprechtický Špičák (880 m) – Široký vrch (839 m) – Javorový vrch (775 m) – Jedlový vrch – Janovičky – Bobří vrch (740 m) – Dlouhý vrch (641 m) – Rožmitál – Broumov (železniční stanice)

Popis: Od železniční zastávky v Ruprechticích vystoupáte do obce Ruprechtice po žluté turistické značce. Projdete obcí a dostanete se k lesu, kde začne další výstup na Ruprechtický Špičák, dojdete až na hřebenové pásmo Javořích hor, kde přejdete na modré značení, které pokračuje k Javorovému vrchu a Jedlovému vrchu. Poté sestupujete lesy dolů do Janoviček (stále po modré). V Janovičkách můžete přespat nebo pokračovat dál. Z Janoviček se vydáte po žluté turistické značce a lesním porostem vystoupáte na Bobří vrch a okolo Dlouhého vrchu dojdete k modré turistické značce, na kterou se napojíte a dotknete se Rožmitálu. Dále pokračujte po modré kolem několika křížů u cesty až do města Broumov.

Nástupní místo v Broumově: u autobusové zastávky vedle Městského úřadu, kde je mapa a turistický směrovník.