Výlety na Broumovsku

Poznávejte zajímavá zákoutí, nebo se prostě jen nechte inspirovat

Největším magnetem Broumovska jsou bezesporu skály a barokní památky. Tradičně nejvíce navštěvované jsou Národní přírodní rezervace Broumovské stěny a Adršpašsko-teplické skály, neméně pozoruhodné jsou přírodní rezervace Ostaš u Police nad Metují a Křížová cesta (tzv. „Křížák“) v Dolním Adršpachu. Za návštěvu však rozhodně stojí řada dalších míst, která nabízí boží klid, odpočinek a poznání. Nenechte si ujít barokní perlu regionu – klášterní komplex v Broumově, kapli na Hvězdě či tzv. broumovskou skupinu kostelů slavných architektů Dientzenhoferových. Tím to však rozhodně nekončí. V regionu Broumovsko je řada dalších kouzelných a zajímavých míst, která díky našim tipům na výlet máte možnost poznat i vy.

Přes Lokomotivu na vyhlídku Čáp

Trasa začíná v Teplicích nad Metují na náměstí, odtud pokračujete směr Kamenec, přes který se dostanete až na vyhlídku Lokomotivu. Poté se přes lesní cestu dostanete až k vyhlídce Čáp. Z této vyhlídky pak budete pokračovat do Osady Skála, kde se nachází i známá zřícenina Skály. Odtud pak pokračujete zpět na náměstí v Teplicích nad Metují.

Teplickým skalním městem

Po modré turistické značce ze Střemenského podhradí v Teplicích nad Metují okruhem po naučné stezce zase zpět. U vstupu na stezku je nutno zaplatit vstupné dle aktuálního ceníku.

Po skalních vyhlídkách a útvarech

Teplice nad Metují, rozcestník žel. st. – rozcestník Osada Skály (4, 5 km) – Dědov, silnice (7, 5 km) – rozcestník Dědov (9 km) – rozcestník Údolí Klučanky (11 km) – rozcestník Pod Ostašem (12, 5 km)

Dolní Adršpach

Trasa začíná v Teplicích nad Metují u kostela a po místní komunikaci nás vede směrem do Horních Teplic. Červená turistická trasa potom odbočí vpravo do polí a nad potokem vystoupíme do mělkého sedla v osadě Nový Dvůr.

Jiráskovy skály

Trasu začínáme z centra Teplic nad Metují a vycházíme po zelené turistické značce směr rozcestí Nad Kamencem

Za poklady Broumovska I. (po stopách Dientzenhoferů)

Broumov náměstí - kostel sv. Václava – Rožmitál, křižovatka (3, 5 km) – Šonov, kostel sv. Markéty (5 km) – Otovice, kostel sv. Barbory (9 km) – Martínkovice, kostel sv. Jiří a Martina (11, 5 km) – Božanov, kostel sv. Máří Magdalény (16 km) – rozcestník chata Pod Korunou (21 km) – Amerika u Křinic, hospoda (28 km).

Za poklady Broumovska II (po stopách Dientzenhoferů)

Trasa Za poklady Broumovska II (po stopách Dientzenhoferů) začíná na náměstí v Teplicích nad Metují. Z náměstí dále pokračujete přes železniční stanici Bohdašín ke kostelu sv. Michaela ve Vernéřovicích. Poté pojedete do Meziměstí a odtud ke kostelu sv. Anny ve Vižňově. Odtud, zpět přes Meziměstí, se dostanete ke kostelu sv. Jakuba Většího v Ruprechticích. Odtud pojedete přes Hynčice a Heřmánkovice na Janovičky. Z Janoviček pak pojedete přes Olivětín na náměstí v Broumově.

Z Meziměstí na Hvězdu a do Broumova

Meziměstí, rozcestník u žel. st. – Vernéřovice, rozcestník (2, 5 km) – Vernéřovická studánka, rozcestník (5 km) – rozcestník U Nového Dvora (7 km) – Bohdašín, žel. zast. (8, 5 km) – Honské sedlo, Rozcestník (Pasa 12 km) – Rozcestník Pod Strážnou horou (13 km) – Hvězda, Rozcestník (16 km)

Cesta Rájem aneb přes Ameriku do Broumova

Broumovské náměstí, rozcestník Stará radnice – rozcestník Ráj (4 km) – Laudonova kaple (7 km) – Jetřichov (7, 5 km) – křižovatka pod Pasy (11 km) – rozcestník Pod Pasy (11, 5 km) – kaple sv. Huberta (13 km) – Amerika, rozcestník Křinice (15 km) – kaple sv. Anny – rozcestník Martínkovice (20, 5 km) – rozcestník chata Pod Korunou (22 km) – rozcestník Martínkovice (25 km) – okolo letiště – broumovské náměstí (30 km)

Bílou stopou přes Broumovské stěny

Parkoviště pod Pasy – kaple sv. Huberta – Amerika u Křinic, rozcestník (3, 5 km) – Martínkovice, rozcestník na horním konci obce (9, 5 km) – rozcestník Pod Velkou kupou (10 km) – svážnice pod Korunou – rozcestník Pod Špičákem (13, 5 km) – Pánův kříž, rozcestník (14 km) – (Božanovský Špičák, zajížďka na vyhlídku: +3 km k celkové délce trasy) – Slavný, rozcestník Nad Slavným (17 km)

Z Broumova na Hvězdu

Cesta nás dovede k rozsáhlé pasece, uprostřed níž se nachází rozcestí, kde odbočíme vpravo po červené vzhůru svahem skalnatého hřebene a roklí až pod vrchol Supího hnízda. Zde můžeme vylézt nahoru a kochat se pohledem do okolní krajiny.

Broumov - Hvězda

Trasa začíná u Informačního centra v Broumově a pokračuje (po zelené) po silnici kolem několika rybníčků pod Novou kolonií do východní části obce Křinice.

Okruh Hvězda - Honský špičák

Trasa: Hvězda – Lesní silnice - Pod Strážnou horou, rozcestí – Pod Honským sedlem – Honské sedlo – Honský Špičák – Laudonovy valy – Strážná hora – Hvězda –

Za skalními labyrinty stolové hory Ostaš

Police n. M., rozcestník náměstí – lyžařský areál Nebíčko (1, 2 km) – Ostaš, rozcestník chatová osada (3, 5 km) – okruh Horní labyrint – Ostaš, rozcestník chatová osada (6, 2 km) – okruh Dolní labyrint – Ostaš, rozcestník chat. osada (9 km) – Žďár n. M. (11 km) – Police n. M., náměstí (13 km)