Výlety na Broumovsku

Poznávejte zajímavá zákoutí, nebo se prostě jen nechte inspirovat

Broumovská kotlina

Broumovská kotlina se rozprostírá mezi hraničním pásmem Javořích hor a výrazným hřebenem Broumovských stěn. Jeho svah do kotliny upadá velmi příkře,  s převýšením až přes 300 metrů. Tento výškový rozdíl umožňuje,

S průvodcem po krásách Broumovska

Na měsíce srpen a září jsme pro vás připravili nabídku tří výletů do skalních oblastí regionu s průvodcem. Na každém výletě se dozvíte o historii, přírodních zajímavostech, pověstech regionu a nejen to……na každého zdatného výletníka čeká na konci odměna na památku!

Broumovský klášter

Benediktinské opatství sv. Václava je impozantním komplexem, který leží v Broumově - v kotlině ohraničené Broumovskými stěnami a Javořími horami při hranicích s Polskem.

Mlýn Dřevíček

Jak se z obilí stane mouka? Co dokázaly stroje, které používali naši předci k výrobě mouky? A kde mají své doupě zdejší mlýnští čerti? To se vše dozvíte při návštěvě mlýna Dřevíček.

Klášter v Polici nad Metují

Břevnovská klášterní tradice praví, že na počátku 13. století vyslal opat Kuno do oblasti dnešní Police nad Metují rajhradského mnicha Juryka (nebo Jurika), který zde vybudoval poustevnu.

Javoří hory

Nejvyšším vrcholem Javořích hor na české straně je Ruprechtický Špičák, ležící ve výšce 880 m. n.m. Je vzdálen 10 km severovýchodně od Broumova a pouhých pár desítek metrů od hranic s Polskem. Na vrcholu stojí rozhledna kovové konstrukce, která je necelých 30 m vysoká.

Národní Geopark Broumovsko

Od roku 2018 se Geopark Broumovsko zařazuje se svým pořadovým číslem 9 do seznamu českých národních geoparků jako další výjimečné geologicko-historicko-kulturní území České republiky. Geopark v tomto pojetí není novým

Ostaš

Ostaš je stolová hora v Broumovské vrchovině, ležící nedaleko města Police nad Metují.

Trasa č. 4000 - okruh Stěny

Trasa č. 4000 - okruh Stěny (53 km), v terénu červené značení, část vede přes Polsko. Mezinárodní trasa vede přírodními rezervacemi okolo horských hřbetů se skalními útvary a vyhlídkami na

Cyklotrasy č. 22, č. 4020, č. 4003 a č. 4036

Trasa: Okruh Teplice - Adršpach - Jívka - Vápenka - Jiráskovy skály - Teplice  Popis trasy: Trasa vede převážně po vedlejších silnicích a zpevněných cyklostezkách. Z Teplic až do Adršpachu se jede po cykloturistické trase č. 22. Z Adršpachu do Vápenky pak po trase s číslem

Vzhůru na Šonovskou sopku

Nad Šonovem, obcí rovných 5 km na východ od broumovského kláštera, se zvolna zvedá z údolí Šonovského potoka skoro nenápadný, ale přece jen kopec – Homole. Jakoby se schovával v okrajových pahorcích hraničního lesnatého hřebene Javořích hor, který kousek za Šonovem, hned za státní hranicí, nesměle vyrůstá z úžlabí Broumovské kotliny.

Přes Lokomotivu na vyhlídku Čáp

Trasa začíná v Teplicích nad Metují na náměstí, odtud pokračujete směr Kamenec, přes který se dostanete až na vyhlídku Lokomotivu. Poté se přes lesní cestu dostanete až k vyhlídce Čáp. Z této vyhlídky pak budete pokračovat do Osady Skála, kde se nachází i známá zřícenina Skály. Odtud pak pokračujete zpět na náměstí v Teplicích nad Metují.

Za poklady Broumovska I. (po stopách Dientzenhoferů)

Broumov náměstí - kostel sv. Václava – Rožmitál, křižovatka (3, 5 km) – Šonov, kostel sv. Markéty (5 km) – Otovice, kostel sv. Barbory (9 km) – Martínkovice, kostel sv. Jiří a Martina (11, 5 km) – Božanov, kostel sv. Máří Magdalény (16 km) – rozcestník chata Pod Korunou (21 km) – Amerika u Křinic, hospoda (28 km).

Za poklady Broumovska II (po stopách Dientzenhoferů)

Trasa Za poklady Broumovska II (po stopách Dientzenhoferů) začíná na náměstí v Teplicích nad Metují. Z náměstí dále pokračujete přes železniční stanici Bohdašín ke kostelu sv. Michaela ve Vernéřovicích. Poté pojedete do Meziměstí a odtud ke kostelu sv. Anny ve Vižňově. Odtud, zpět přes Meziměstí, se dostanete ke kostelu sv. Jakuba Většího v Ruprechticích. Odtud pojedete přes Hynčice a Heřmánkovice na Janovičky. Z Janoviček pak pojedete přes Olivětín na náměstí v Broumově.

Za skalními labyrinty stolové hory Ostaš

Police n. M., rozcestník náměstí – lyžařský areál Nebíčko (1, 2 km) – Ostaš, rozcestník chatová osada (3, 5 km) – okruh Horní labyrint – Ostaš, rozcestník chatová osada (6, 2 km) – okruh Dolní labyrint – Ostaš, rozcestník chat. osada (9 km) – Žďár n. M. (11 km) – Police n. M., náměstí (13 km)

Z Meziměstí na Hvězdu a do Broumova

Meziměstí, rozcestník u žel. st. – Vernéřovice, rozcestník (2, 5 km) – Vernéřovická studánka, rozcestník (5 km) – rozcestník U Nového Dvora (7 km) – Bohdašín, žel. zast. (8, 5 km) – Honské sedlo, Rozcestník (Pasa 12 km) – Rozcestník Pod Strážnou horou (13 km) – Hvězda, Rozcestník (16 km)

Cesta Rájem aneb přes Ameriku do Broumova

Broumovské náměstí, rozcestník Stará radnice – rozcestník Ráj (4 km) – Laudonova kaple (7 km) – Jetřichov (7, 5 km) – křižovatka pod Pasy (11 km) – rozcestník Pod Pasy (11, 5 km) – kaple sv. Huberta (13 km) – Amerika, rozcestník Křinice (15 km) – kaple sv. Anny – rozcestník Martínkovice (20, 5 km) – rozcestník chata Pod Korunou (22 km) – rozcestník Martínkovice (25 km) – okolo letiště – broumovské náměstí (30 km)

Bílou stopou přes Broumovské stěny

Parkoviště pod Pasy – kaple sv. Huberta – Amerika u Křinic, rozcestník (3, 5 km) – Martínkovice, rozcestník na horním konci obce (9, 5 km) – rozcestník Pod Velkou kupou (10 km) – svážnice pod Korunou – rozcestník Pod Špičákem (13, 5 km) – Pánův kříž, rozcestník (14 km) – (Božanovský Špičák, zajížďka na vyhlídku: +3 km k celkové délce trasy) – Slavný, rozcestník Nad Slavným (17 km)

Po skalních vyhlídkách a útvarech

Teplice nad Metují, rozcestník žel. st. – rozcestník Osada Skály (4, 5 km) – Dědov, silnice (7, 5 km) – rozcestník Dědov (9 km) – rozcestník Údolí Klučanky (11 km) – rozcestník Pod Ostašem (12, 5 km)

Dolní Adršpach

Trasa začíná v Teplicích nad Metují u kostela a po místní komunikaci nás vede směrem do Horních Teplic. Červená turistická trasa potom odbočí vpravo do polí a nad potokem vystoupíme do mělkého sedla v osadě Nový Dvůr.

Hudební festival

Desítka výjimečných hudebních podvečerů s klasickou hudbou v unikátní atmosféře barokních kostelů, to je hudební festival Za poklady Broumovska. Desítka výjimečných hudebních podvečerů s klasickou hudbou v unikátní atmosféře barokních kostelů, to je hudební festival Za poklady Broumovska.