Výlety nové

Národní Geopark Broumovsko

Od roku 2018 se Geopark Broumovsko zařazuje se svým pořadovým číslem 9 do seznamu českých národních geoparků jako další výjimečné geologicko-historicko-kulturní území České republiky. Geopark v tomto pojetí není novým

Naučná stezka v Křinicích u Broumova

Naučná stezka v Křinicích má celkem 12 zastavení. Vede převážně po neznačených turistických cestách a začíná v horní části obce. Seznámí Vás s místní historií, drobnými památkami ve volné krajině, místní

Naučná stezka v Lomu Rožmitál u Broumova

Naučná stezka v Lomu Rožmitál představuje ekologickou obnovu území po těžbě, geologickou stavbu a vývoj pohraniční části východočeského regionu. Cestou lze pozorovat těžební práce v lomu a zároveň obdivovat krajinu Broumovska.

Naučná stezka Skály Bischofstein

Naučná stezka se nachází na Bischofsteinu. Obsahuje dva naučné panely. První panel je věnován Zřícenině hradu Skály. Druhý panel naučné stezky seznamuje se životem Černého jezírka (název souvisí s tmavým zbarvením

Naučná stezka Teplickým skalním městem

Naučná stezka Teplickým skalním městem je věnovaná památce bývalého ministra životního prostředí Josefa Vavrouška. Vede po modře značeném turistickém okruhu a obsahuje 16 informačních tabulí, které obsahuji nejen texty

Malá naučná stezka Včelí farma Rokytník

Na včelí farmě v Rokytníku se dozvíte různé zajímavosti ze života včel. Vedle medového obchůdku je návštěvníkům a turistům k dispozici medová naučná stezka, která začíná na parkovišti u včelí

Naučné stezky v Machově

Vlastivědná stezka řídícího učitele Jaroslava Petra V roce 2010 byla v Machově otevřena nová Vlastivědná stezka řídícího učitele Jaroslava Petra, která doplňuje bohatou síť turistických stezek na Machovsku. Inspirací pro vznik stezky

Stara Kopalnia, Walbrzych

Centrum vědy a umění Stara Kopalnia ve Wałbrzychu představuje unikátní komplex povrchových hornických staveb a podzemní  trasy, které byly dříve součástí uhelného dolu „Julia“. Moderní Centrum kultury a umění Stara

Rozhledna na Čápu

Čáp je se 786 metry n.m. nejvyšším vrcholem Adršpašsko-teplických skal a již před zářím roku 2014, kdy na něm vyrostla rozhledna, skýtal výhled do širokého okolí plného skal, lesů a luk.

Geopark Vnitrosudetská pánev - Vižňov u Meziměstí

Pokud Vás láká krása neživého světa kamenů a chcete se o něm dozvědět více, navštivte Geopark Vnitrosudetská pánev Vižňov. Najdete zde informace a praktické ukázky horninového prostředí Broumovského výběžku. Se

Z Broumova přes Bobří vrch do Heřmánkovic

Tato trasa začíná v centru Broumova, na Mírovém náměstí. Poté se vydáte do Rožmitálu, kterým projdete, a dostanete se do Lomu. Po projití lomu vás čeká prudké stoupání na Bobří vrch. Z Bobřího vrchu poté sestoupíte do obce Janovičky, ze které se vydáte do další malebné obce Heřmánkovice, kde procházku ukončíte.

Přes Lokomotivu na vyhlídku Čáp

Trasa začíná v Teplicích nad Metují na náměstí, odtud pokračujete směr Kamenec, přes který se dostanete až na vyhlídku Lokomotivu. Poté se přes lesní cestu dostanete až k vyhlídce Čáp. Z této vyhlídky pak budete pokračovat do Osady Skála, kde se nachází i známá zřícenina Skály. Odtud pak pokračujete zpět na náměstí v Teplicích nad Metují.

Za poklady Broumovska I. (po stopách Dientzenhoferů)

Broumov náměstí - kostel sv. Václava – Rožmitál, křižovatka (3, 5 km) – Šonov, kostel sv. Markéty (5 km) – Otovice, kostel sv. Barbory (9 km) – Martínkovice, kostel sv. Jiří a Martina (11, 5 km) – Božanov, kostel sv. Máří Magdalény (16 km) – rozcestník chata Pod Korunou (21 km) – Amerika u Křinic, hospoda (28 km).

Za poklady Broumovska II (po stopách Dientzenhoferů)

Trasa Za poklady Broumovska II (po stopách Dientzenhoferů) začíná na náměstí v Teplicích nad Metují. Z náměstí dále pokračujete přes železniční stanici Bohdašín ke kostelu sv. Michaela ve Vernéřovicích. Poté pojedete do Meziměstí a odtud ke kostelu sv. Anny ve Vižňově. Odtud, zpět přes Meziměstí, se dostanete ke kostelu sv. Jakuba Většího v Ruprechticích. Odtud pojedete přes Hynčice a Heřmánkovice na Janovičky. Z Janoviček pak pojedete přes Olivětín na náměstí v Broumově.

• TuristikaTuristika
 Přes Bukovou horu a okolo Křížového vrchu do Adršpachu

Trasa Přes Bukovou horu a okolo Křížového vrchu do Adršpachu začíná na náměstí v Teplicích nad Metují. Odtud pojedete přes Nový Dvůr do Vernéřovic. Z Vernéřovic pojedete na Bukovou horu. Odtud pojedete směr Zdoňov. Ze Zdoňova se poté vydáte pod Křížový vrch a Adršpach. Z Adršpachu se poté vrátíte zpět na náměstí v Teplicích nad Metují.

Kolem skal

Trasa Kolem skal začíná na náměstí v Teplicích nad Metují. Odtud se pokračuje směr Skály a Adršpach. Z Adršpachu se vydáte na Liščí sedlo nad Janovicemi. Z Liščího sedla se vydáte pod zvětralý vrch na Záboří. Ze Záboří se dostanete do parkoviště u Skal. Odtud se vydáte do osady Skály. Z této osady poté pojedete do obce Dědov a z ní zpět na náměstí v Teplicích nad Metují.

Broumovské stěny I.

rozcestník Mírové náměstí – Broumov, hřbitovní kostel – Křinice, rozcestník bývalá kovárna (2 km) – Jalovčinec – Zaječí rokle, rozcestník (6 km) – rozcestník Pod Kamennou bránou – Kamenná brána – rozcestník Pod K. bránou – rozcestník U Koruny – Koruna (10 km) – rozcestník U Koruny – rozcestník Zelený hájek – rozcestník K Hájku – rozcestník Nad Slavným – Slavný – rozcestník Suchý Důl – rozcestník Ochoz – Police n. M., náměstí (19 km

Broumovské stěny II.

Slavný, rozcestník Nad Slavným – rozcestník U Ovčína (1 km) – rozcestník Nad Hájkovou roklí – rozcestník Nad roklí (Pánova věž) (3 km) – Supí koš (5 km) – rozcestník Hvězda (6 km) – Kovářova rokle (7 km) – Hlavňov, rozcestník Kovářova rokle, dolní rozc. (8 km) – Čertova skála – rozcestník Ochoz (10, 5 km) – Police n. M., náměstí (12 km)

Za skalními labyrinty stolové hory Ostaš

Police n. M., rozcestník náměstí – lyžařský areál Nebíčko (1, 2 km) – Ostaš, rozcestník chatová osada (3, 5 km) – okruh Horní labyrint – Ostaš, rozcestník chatová osada (6, 2 km) – okruh Dolní labyrint – Ostaš, rozcestník chat. osada (9 km) – Žďár n. M. (11 km) – Police n. M., náměstí (13 km)